..och så blev det äntligen bröllop nere i Skåne!

middag

Förlåt, men du är min favorit!

Svärföräldrar på besök

Dagen kom då våra föräldrar fick träffa varandra för första gången. Ingela och Peter var på besök och då passade vi på att bjuda hit mina föräldrar med. En middag tillsammans för att komma ett steg närmre, hur skulle detta gå??! ..bara bra visade det sig, inte hade jag trott att det skulle gå på något annat vis heller, men ja..man vet ju aldrig=)
Jag tycket det var jättekul att det gick att ordna, och de fina vovvarna fick vara med de också.
Jag tog tillfället iakt och gjorde en tårta, bäst att passa på när det finns folk här som kan äta från den. Trots att jag inte hann baka sockerkaksbotten så blev den köpta botten ändå saftig och god på nåt vis. Kanske inte är allt för dumt med färdiga bottnar när tiden inte räcker till.. Det roligaste med maten var att testa gräddgarneringsgrejorna som var nyinköpta, lite mer träning så sitter det!;) Undrar ifall jag kanske kan lura i Sebastian lite tårta snart igen..

Ettårsdagen av en fint år

Jag satte just över mina bilder från kameran som fått stå i damm ett tag, Tyckte det var dags att göra något åt de senaste månadernas händelser även här.:)

25/6- Det är dagen jag minns från förra året!
blev det grillning vid en sjö, bad och sedan en film i tröttheten när vi kom hem. Finafina dag.
Nu fick jag en ordentlig överraskning. Redan flera veckor innan hade det börjats planeras, så jag förstår att det var svårt att hålla det hemligt.
Det började med kuvert som skulle öppnas vid angiven tidpunkt. Det jag fick veta innan var att jag inte fick ifrågasätta eller fråga honom något som hade med dagen att göra. Ha, lätt uppgift tänkte jag..men jag fick kämpa. Och ta tillbaka någon fråga då och då som slank ur;P
1a brevet innehöll en packlista som skulle vara färdigpackat tills Seb kom hem efter jobbet.
Svårt att inte bli nervös..och förväntansfull.
Kvällen löpte på, Seb kom hem och vi lagade en god middag och myste upp oss framför tvn.Tidigt morgonen därpå fick jag frukost på sängen + det 2a kuvertet. 9.30 skulle jag vara nere på Buketten, där jag skulle hämta ut något.
Fundersam som jag är så -råkade- jag fråga om affären hunnit öppna då, och vart jag sedan skulle gå, och om jag kunde ta cykeln ner..ajaj. INGA frågor var det ju!
Tre stora vackra rosor och ett kort med instruktioner att han väntar på mig vid busshållplatsen.
Klart han hade tänkt på både öppetider, varför jag just skulle gå ner på stan och inte cykla, och vart vi skulle ses efteråt..
Sprallig och glad gick jag mot station där han som lovat stod och väntade vid bilen, hopp in och iväg längs den långa vägen tills vi svängde av vid en rastplats intill en sjö. Fika på en plätt i skogen, grekiska ihoprullade mackor med skumpa. Myror och mygg gjorde stoppet än mer minnesvärt, Hur skulle han kunnat veta att ICA samma dag och tid hade bestämt att ha någon typ av aktivitet där så att den myggfria platsen var upptagen. Gläntan i skogen var ändå mycket vackrare, speciellt då solen sken igenom träden!!:)

Efter att vi åkt vidare en stund och jag försökt gissa vart vi ska så avslöjas det att vi är påväg till ett spahotell. Det väntades massage, middag och övernattning med hotellfrukost.
Underbara, underbara du! Tack för en helt fantastisk upplevelse!

Älskar Dig.

Elliines

Här på sidan blandar jag bilder och text om vartannat, mina tankar, upplevelser och funderingar. Kan vara så smått som en vardaglig glänsande stund till bildserier från resor eller bara från en fotostund. Det startade som en avskrivningssida för mig själv, som sedan på något vis fick rötter till familjens och vänners datorer.. Inspirationsflöde är nyckelordet för det som kommit upp här. Trevlig läsning!